Bijzonder oud




dinsdag 20 mei 2014

Keukenrek

Een tijd geleden vond ik een prachtig oud keukenrek, ik was gelijk helemaal weg van het model, alleen de kleur paste niet zo hier in huis. Het rek was groen geverfd en die kleur stond echt niet bij de rest van onze keuken.

Ik besloot het rek te verkopen en nam het mee naar de brocantemarkt in Deventer waar ik afgelopen voorjaar stond, er was wel belangstelling voor, maar het rek werd uiteindelijk niet verkocht (wellicht toch ook door de kleur vroeg ik mij af?)
Ik besloot het rek kaal te maken en smeerde het in met afbijt waardoor de groene verf al heel snel los liet en toen gebeurde het................
Toen de groene verf er af was, kwam de originele kleur naar voren en ik was op slag verliefd :-)

Manlief moest nog een beetje wennen en vroeg of ik het rek niet nog wilde voorzien van een nieuw laagje verf maar nee hoor, dat vond ik zonde, het rek moest zo blijven wat mij betreft in de oorspronkelijke kleur!

Het witte rekje dat in de keuken hing, moest plaats maken voor dit nieuwe (oude) exemplaar, ben er super blij mee!


Bovenop het rek staan drie oude beboterde potten met tekst die ik al jaren heb, ik vond ze jaren geleden op een rommelmarkt voor een prikkie en ze gaan echt nooit meer weg!
Op het plankje staat een kleine verzameling miniterrines, afgelopen week vond ik er een nieuw exemplaar bij (degene met deksel) ik vind het een leuk stel zo bij elkaar!

Lieve groet,
Yolanda

6 opmerkingen:

  1. Dit is inderdaad een heel mooi keukenrek, wat gaaf ook dat er zo'n fraaie kleur onder de groene verf vandaan kwam. Dat was een aangename verrassing!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helemaal geweldig toch? Als manlief met een verfblik aan komt lopen, Houdt hem tegen hoor!!
    Groetjes,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gelukje zeg, dat dit er zomaar onder vandaan kwam, hij is echt geweldig zo!! (sorry man! ben het toch echt met je vrouw eens!) En dan natuurlijk ook nog eens al die "snoepjes"er op: prachtig!
    Lieve groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi keukendoek.
    Ik zou hem ook lekker zelf houden.

    Gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja prachtig ook met alles erop en eraan!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, leuk dat je een bezoekje hebt gebracht aan mijn blog en bedankt voor je reactie!
Hartelijke groet,Yolanda