Bijzonder oud




dinsdag 18 december 2012

De donkere dagen voor kerst

Het zijn inderdaad de donkere dagen voor kerst, wat was het donker vandaag, ik heb de hele dag lampen en kaarsen aan gehad. Op zich geeft dat ook wel weer een lekker sfeertje, lekker binnen warm bij de kachel, kaarsjes aan,kerstmuziekje op en laat het buiten maar waaien en regenen. Ik kan er wel van genieten, zolang ik maar niet naar buiten hoef :-). En ik heb de tijd gehad om wat te veranderen in huis en foto's te maken. Het is wel lastig als het zo donker is om een beetje goede foto's te maken, maar ik heb mijn best gedaan :-).
Deze oude boekjes vond ik afgelopen weekend op een rommelmarkt in Belgie, ik heb ze samengebonden en er een oude kaart bovenop gelegd. Ik ben gek op oude boeken, ik word soms een beetje vreemd aangekeken,mensen vragen zich af wat ik met die oude "troep" moet, maar dat maakt me niets uit, ik geniet er van!
Het achterste lijstje vond ik ook vorige week in Belgie, het was eigenlijk bedoeld voor mijn marktplaatswinkeltje, maar ik kan er toch nog geen afstand van doen :-).
Dit glazen doosje met mooi geslepen sterretjes in het glas vond ik ook eens in Belgie, ik ben er nog steeds gek op, het is net een klein schatkistje! Lieve groet, Yolanda

9 opmerkingen:

  1. Hallo Yolanda,

    Deze oude boekjes zijn juist gaaf! Deze zomer zag ik ze ook in Frankrijk, maar er werd EUR 80,= voor gevraagd, dat vond ik toch teveel.

    Ik vond je woorden over de kerstsok zo ontzettend leuk, vanwege mijn onhandigheid met de machine kostte het toen wel wat zweet (geen tranen hoor ;)), maar ik ben zoals ik al zei nog altijd blij dat ik ze gemaakt heb.

    Nog een fijne avond! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige sfeerhoekjes met al je mooie spulletjes.....oude boekjes zijn altijd zo leuk om ergens zomaar neer te leggen..
    Heel gezellig!!!

    hart,gr Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou het is je wel goed gelukt hoor! Heerlijk gezellig met die kaarsen erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie vondsten heb je gedaan! Ik vind het heel sfeervol staan.
    Lekker kaarsje aan en we genieten binnen!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi weer! Ben hier al veel te lang niet geweest zie ik al wel ga dus nog even op je blog ronkijken hoor!
    Fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Belgie is en blijft toch wel een leuk land om mooie brocantevondsten op te duiken he... Deze post is er weer een mooi bewijs van!

    Toevallig heb ik een post klaarstaan en die begint bijna exact hetzelfde als de jouwe hihi...

    Fijne dag X

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je mooie vondsten gedaan en met elkaar vormt het weer een gezellig hoekje!

    Fijne avond. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel sfeervol, geniet ervan! Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. prachtig die boekjes en wat een ander vind jammer dan hahahah je moet lekker doen wat jij vind tis jou gevoel wat jij erbij hebt toch ..lekker er van genieten ik vind het super sfeervol hoor ...wens je fijne dagen lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, leuk dat je een bezoekje hebt gebracht aan mijn blog en bedankt voor je reactie!
Hartelijke groet,Yolanda