Bijzonder oud




zondag 11 december 2011

Wereld lichtjesdag



Vandaag is het wereld lichtjesdag. Elke 2e zondag in december wordt Wereldlichtjesdag gehouden. Op deze dag, om 19.00 uur ‘s avonds, steken mensen over de hele aarde kaarsjes aan ter nagedachtenis aan, op welke wijze dan ook, overleden kinderen. De wereld wordt zo even letterlijk wat lichter voor mensen die een kind verloren hebben en daarnaast is er het besef dat je niet alleen bent met je verdriet.


Vanavond om 19.00 uur steken wij een kaarsje aan voor Yinthe, ons lieve oppaskindje dat vorig jaar op 9 september op de leeftijd van slechts twee jaar oud overleed. We missen je lieve Yinthe! Er gaat geen dag voorbij dat ik niet aan je denk of over je praat...



Lieve groet,
Yolanda

11 opmerkingen:

  1. Wat mooi om op een speciaal moment stil te staan bij alle kinderen die om welke reden overleden zijn. Als ik Yinthes naam lees, krijg ik weer kippenvel...dat maakt telkens weer indruk!

    Sterkte! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja lieverd het gemis blijft en is zo groot......en is zo moeilijk.......ik steek tegenwoordig elk kaarsje aan met in gedachten mijn mama...het doet zo'n pijn het gemis....xxx...ik steek er vanavond eentje aan speciaal voor jouw lieve Yinthe.....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat wist ik niet van dat lichtjesdag. Vanavond om 19.00 uur zal ik ook een kaarsje aansteken voor al diegenen die het nodig hebben. Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wist dit niet van deze lichtjesdag en met deze gedachte er achter....Maar ik steek zeker vanavond een kaarsje aan...om even stil te staan bij alle kinderen van de wereld die overleden zijn.
    Lieve groet....Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat wist ik ook niet van lichtjesdag, zo leren we elke dag bij. En ik zal ook een kaarsje aansteken voor alle mensen die een kind verloren hebben, zo droevig is dat...

    Lieve groetjes
    Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ook ik wist niet dat deze dag bestond!!
    Maar de het kaarsje brand al hoor!!
    XXX Truus

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik had het afgelopen week in de krant gelezen die een item had gemaakt over een speciaal kinderuitvaartcentrum. Was ook heel indrukwekkend.

    Sterkte,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik wist niets af van lichtjesdag, maar vind het wel een prachtig initiatief.

    Steek alvast nu een kaarsje aan en denkt even aan al die ouders die niet alleen met kerst hun kindje moeten missen maar de rest van hun leven...daar zijn geen woorden voor.

    liefs
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een bijzonder en mooi initiatief!

    Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Yolanda,

    Ook bij mijm was het niet bekend, Elke kerk die ik binnenstap veelal tijdens de vakantie, daar steek ik altijd een kaarsje aan voor degene die ik mis, die eigenlijk bij ons behoorde te blijven. Dat is een eeuwig heimwee gevoel waarin geen dag voorbij gaat van even denken aan... Heel bijzonder om te weten dat de 2e zondag in december ook zo,n bijzondere dag is om weer even bij stil te staan met een lichtje.

    Lieve groet Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Misschien fijn om te weten dat er op verschillende plaatsen in Nederland een herdenking voor en door ouders wordt georganiseerd. www.wereldlichtjesdag.nl
    Groet,
    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, leuk dat je een bezoekje hebt gebracht aan mijn blog en bedankt voor je reactie!
Hartelijke groet,Yolanda