Bijzonder oud




dinsdag 29 november 2011

nieuwe aanwinsten

Afgelopen zondag ben ik samen met mijn zoon en dochter naar de Veemarkthallen in Utrecht geweest. Het was erg gezellig en ik heb leuke spulletjes gevonden, het meeste voor mezelf, maar ook een paar dingetjes voor mijn MP winkeltje, ben weer heel blij met alles!

De kinderen vonden het ook leuk, zij hadden ook leuke dingen, donald duck pockets, een psp spel en een dvd, o ja, en dochterlief (8 jaar) had nog een oud bidprentje, zij houdt ook van oude spulletjes net als mamma :-).

Ik heb iets met oude foto's,kan ze eigenlijk nooit laten liggen, zondag vond ik o.a. dit exemplaar, met een roze randje. De foto op zich vond ik niet zo heel bijzonder, maar het roze randje deed het hem voor mij, leuk voor in mijn kastje met ringenkannetjes en gedroogde pioenen :-).







Deze oude nieuwjaarskaarten vond ik ook zo leuk,ik heb een aantal nieuwjaars/kerstkaarten gevonden, er staan er ook een aantal in mijn winkeltje.


Weer zo'n mooie oude foto, kijk die bloemenrand, prachtig toch?


En dit was ook zo'n mooie aanwinst, een mooie oude glazen apothekerspot met het originele etiket er nog op. En het bijzondere is, dat de pot afkomstig is van een apotheker uit de geboorteplaats van mijn jongste dochter :-). Ik heb haar al beloofd dat de pot later voor haar is, als ze ooit op zich zelf gaat wonen (ze is nog maar 8, dus dat gaat nog wel een hele tijd duren hoop ik :-)).

Deze oude menukaarten vond ik onderin een doos, tussen allemaal oude foto's, ik kreeg ze zo mee van de verkoper, omdat ik daar een hele stapel oude foto's kocht, aardig toch? Ik ben er super blij mee!

En ook met deze foto ben ik super blij, het is een vrij grote foto en ik vind het kinderkoppie zo lief!

Nog even een laatste foto van mijn vensterbank met nieuwe aanwinsten, dan kunnen jullie ook zien waar ik tegenaan kijk :-).



Er ligt al een lekker warm schapenvachtje op het bedbankje, heerlijk zacht en warm voor de winter!

Lieve groet,
Yolanda

24 opmerkingen:

  1. Gezellig om samen met je zoon en dochter op pad te gaan en helemaal als je de liefde voor oude spulletjes dan ook nog deelt. Je hebt weer prachtige vondsten gedaan en je vensterbank ziet er weer supermooi uit; een prachtig uitzicht ;)

    Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie aankopen Yolanda...je zult daar heel tevreden vandaan zijn gegaan :-)! Leuk dat je dochter ook al kan genieten van oude spulletjes!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er gezellig uit! als ik bij jou thuis zou komen zou ik eerst eens al die oude foto's op mijn gemak bekijken en ik denk dat ik daar wel een uurtje zoet mee kan zijn!:D

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een boel leuks weer.....!!....Liefs van mij..........♥.. ♥... ♥....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zijn die Pioenrozen mooi ingedroogd!
    Ga ik volgend jaar zeker ook uitproberen.

    Het ziet er allemaal reuze gezellig uit bij jou thuis en de kaartjes: ze blijven mooi.

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie aanwinsten en wat maak je toch altijd mooie foto's. Ik ben gisteren op picasa ook even komen piepen, ben weer opnieuw begonnen maar nog niet overal gereageerd, dat komt wel weer vanzelf ;))
    Bij jou was het genieten van de mooie sfeer hoor,
    liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oude kaarten ben ik ook helemaal weg van..fotos iets minder moet ik eerlijk zeggen..is me te persoonlijk gellof ik hahha...je nieuwjaarskaarten zijn mijn favoriet hoor
    liefs hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hey Jolanda

    Wat een mooie aanwinsten heb je weer gevonden!
    Heerlijk als de kids ook leuke spullen kunnen vinden ipv bij de speelgoed winkel !

    ja het word ze met de paplepel ingegoten!! Zullen we maar zeggen..
    Het is hier niet anders..mijn oudste knap brommertjes op en verkoopt die en de jongste begint ook al hij is nu bezig met een spartamet!!Ha ha

    Fijne dag
    Lieve groet Peet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie aankopen!Kan me voorstellen dat je daar blij mee bent!En wat leuk dat je dochter ook al geïnteresseerd is in oude spulletjes!
    Geniet van je aankopen!
    Fijne dag en lieve groet Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een nieuwe mooie spulletjes heb je gokocht zeg...
    En wat een leuke foto's!

    Groetjes,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie spulletjes heb je gevonden!! En helemaal gezellig als je dat zo samen met de kinderen kan doen!!
    Mooi uitzicht heb je zo op de vensterbank..ik zie allemaal mooie spulletjes en zo mooi gedecoreerd!
    Liefs, Anne.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat ben ik jaloers op jullie Nederlanders. Jullie hebben echt een gave om het thuis gezellig te maken. Altijd even mooi.....
    liefs Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ik ben zo jaloers op je pioenrozen, probeer het elk jaar maar het lukt me gewoon niet :(
    Mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Yolanda,
    Heerlijk naar de Veemarkthallen,jammer dat het zo ver weg is.
    Oude kaarten,nou dan zou je bij mij je hart op kunnen halen ik heb boeken vol met o.a antieke Kerts en Nieuwjaarskaarten.
    Deze van jou zijn plaatjes !!!
    ps:marktplaats gemaild,geen reactie terug gehad ?????

    Groetjes
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat is die pioenroos mooi gedroogd zeg!!!
    Lieve groet,
    Gerreke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Yolanda
    Ik kon zaterdag niet jammer genoeg!
    Maar wat heb je weer een leuke dingen gevonden staat super hoor!!
    Groetjes Truus

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik ben ook zo dol op oude kaarten....je hebt weer mooie exemplaren gevonden! Erg gezellig op je vensterbank!
    Groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  18. prachtige spullen heb je gevonden zeg heerlijke sfeer heb je daarmee neergezet en die kannen wat zijn ze toch mooi ...fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  19. wat grappig dat je kids dat ook zo graag doen, dat "schuupen":).....hoop voor je dat die pot nog heeeeeeel lang blijft staan ;)!

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Leuke spullen gevonden! En mooie foto's!

    Groeten Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ben wel een beetje verliefd op al je kannetjes hoor!!!! En leukkkk die oude kaarten, daar heb je er toch nooit genoeg van! Decoreert altijd zo mooi. Grappig dat jouw dochter het ook al een beetje begint te krijgen!
    Oh, enne... vind je pot met mos ook prachtig in de vensterbank!
    Lieve groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat heb je het gezellig ik vind de vaas voor je raam met het mos ook heel erg mooi. Wat leuk dat je dochter ook zo gek is van oude spulletjes,..lijkt me erg leuk om dat met elkaar te delen! Je hebt in ieder geval leuke aankopen gedaan!

    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wooo Yolanda heb jij geluk gehad met het vinden van "schatten", heel mooi foto's. Ik heb er ook een koffer vol ;-) ja ik kan ze ook niet laten liggen, ik denk altijd "die mensen hebben wel geleefd" en de familie verkoopt dat soms zomaar..
    Ja wij redden ze dan ;-)

    Lieve groetjes
    Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooie aankopen, Jolanda!
    Vooral die grote apothekerspot.
    En dan al die kannetjes die je hebt......zucht

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, leuk dat je een bezoekje hebt gebracht aan mijn blog en bedankt voor je reactie!
Hartelijke groet,Yolanda