Bijzonder oud




zondag 13 juni 2010

nieuwe vondsten en sfeerhoekjes



Rechtstreeks vanuit de hangmat at playa del achtertuin, presenteer ik u.......de nieuwste vondsten van vandaag! Ik ben naar een rommelmarkt geweest waar ik wel vaker kom, dit keer stond er ook iemand die ik ken van het woonforum Picasa, we hebben gezellig samen gekletst en ik heb nog mooie spullen gekocht ook op de rommelmarkt, een heerlijke dag dus weer!!





Het nachthemdje heeft zo'n mooi randje langs de hals en onderaan, het is wel wat vergeeld en er zitten een paar kleine gaatjes in, maar ach voor die ene euro kon ik haar niet laten liggen. De mooie zoutbak kocht ik trouwens bij Yvonne, van picasa.

En met het leuke kleine kippetje ben ik ook zo blij, vorige week vond ik kleine malletjes voor chocolade eitjes en ik zei tegen mijn man: nou nog een leuk klein vormpje van een kipje er bij en zie daar, een week later loop ik op een rommelmarkt en wat zie ik...... toeval bestaat niet volgens mij :-).

Maar goed, toen ik toch foto's aan het maken was van mijn nieuwe vondsten, ben ik maar even verder door te huis gerend om nog wat foto's te maken van verschillende hoekjes hier in huis, kijk gerust even mee....



Deze kan met pioenrozen staat in de keuken, ik vind de combinatie van de oude kan met vaagblauwe decoratie en de knalkleur van de pioenen zo mooi!



Dit is een hoekje in de keuken op de vaatwasser, stapelen maar :-).

Nog even een paar foto's van de gang, het is een beetje lastig fotograveren daar omdat het nogal een smalle gang is.





Dit staat op de radiator en zie je als je de voordeur binnenkomt, erboven hangt een houten kapstokje met een prikbord er op met oude kaarten en foto's. Aan de haakjes heb ik oude kinderjurkjes en poppenjurkjes gehangen.



Nou, ik hoop dat jullie het leuk vonden en ik zou zeggen, kom gerust nog eens langs!

groetjes, Yolanda

17 opmerkingen:

  1. Nou ik ga zeker vaker langskomen hoor...wat een leuke, gezellige hoekjes bij je....Oh ik geniet er van zeg...en zo'n heerlijke bos pioenen heb ik me ook maar eens mee verwend.
    Mooie nieuwe aanwinsten.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeker !!! wat leuk ...ben weg van je vaatwas hoekje !! en wat een apart gaas koffertje of zoiets......en de laatste foto !! zo leuk allemaal..je pioenen..je nieuwe aanwinsten !!!...heb genoten bij je vandaag.....en kom zeker terug !!...liefs Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke spulletjes heb je gekocht bij Yvonne, en je sfeerhoekjes zijn om te smullen!!!
    leuk joh, en gezellig die pioenen in die brocante kan !
    Groetjes en hang ze in je matje :-)
    Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha lig je lekker?
    Leuke spulletjes heb je gescoord.
    En wat een gezellige hoekjes heb je gemaakt, wat grappig, ik zag een paar dingen die ik ook in huis heb staan.
    geniet er van, groetjes Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb je leuke dingen gekocht zeg. En textiel ook, daar ben ik echt zot van.
    Mooie foto's ook. Gezellig bij jouw thuis....
    Ja Yvonne heeft zulke leuke spullen hé, spijtig ik woon in België en het is best prijzig om iets te versturen naar België.
    groetjes en nog een fijne avond en een goed begin van een nieuwe week
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat lijkt me wel wat...zo'n hangmat!!
    Leuke spullen heb je weer gevonden.
    En wat een gezellige hoekjes heb je in huis, de kinderjurkjes zijn ook zo leuk.

    Groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een super gave spullen heb je gevonden,ben ook verliefd op die ijzeren koffertjes van je...
    groetjes Kari

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk als je lekker even lui kan luieren en na genieten van je mooie vondsten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk zo'n hangmat in zo'n exotisch oord hi hi...en dan lekker genieten van je prachtige aankopen! Ik verzamel sauskommen dus daar zwijmel ik bij, maar je andere aankopen zijn ook erg leuk!

    Een fijne week! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Yolanda,

    Wat een gezellig huis heb je zeg,leuk om even een rondje te maken zo, enne die handmat ga ik ook maar weer es even opzoeken....heerlijk!
    Fijne week!
    Groetjes,Janet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat lig jij er heerlijk relaxt bij, maar dat kan ook haast niet anders, na al die mooie vondsten. Dat geeft altijd een heel voldaan gevoel vind je niet? Ik vind al die hoekjes in je huis super sfeervol.
    Fijne week,
    Lieve groetjes van Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hola Yolanda, thank you so much for your visit and comment, I`m fascinated by your blog, unfortunately I couldn´t translate it so I can only appreciatte your beautiful pictures and I think those feet are yours!! you seem very relaxed looking at the garden and maybe thinking of the beautiful home you have. Love that enamelware with the peonies, I`m an addicted to enamelwares!!!
    So nice meeting you!!!
    Greetings from Chile,
    Maria Cecilia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. You show such beautiful and inspiring photos!!! Lovely treasures you found at the flea market and charming corners of your cozy home! Your peonies are simply marvellous!
    Happy start of the week !
    Vale

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Jolanda

    Nou ik heb genoten van al je moois hoor
    Je boft maar weer met al die rommelmarkt vondsten
    Leuk he dat je dan voor weinig zulke leuke spulletjes kunt kopen waar een ander de neus voor op haalt
    Ook je spulletjes in huis staan erg gezellig
    Fijne dag verder
    Groetjes Grada

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ohhh, je hebt mooie spullen gevonden! Super! En ik vind je gang prachtig! leuke koffertjes heb je er staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. OHH SO LOVELY BLOG I found!
    So many beautiful picturs I am coming back soon!
    Kathrine

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Yolanda,
    Leuke foto van de hangmat! De rest ook natuurlijk! Heerlijke spulletjes heb je allemaal!Heel gezellig! Vooral ook de oude zinken blikken. Heb er zelf ook al een aantal bij elkaar gescharreld, zo leuk!
    Fijne dag.
    Groetjes van Geartsje

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, leuk dat je een bezoekje hebt gebracht aan mijn blog en bedankt voor je reactie!
Hartelijke groet,Yolanda